Innlegget jeg skrev for to måneder siden..

Mitt navn er Lina Louise Askelien Gustafsson, jeg bor i Oslo,  og jeg er født 9. desember 1995.

Jeg har gått på Oslo by steinerskole, og nå i Juni ble det bestemt at jeg skulle gå på EF International Academy i New York 2012/2013! Jeg har tenkt på utveksling veldig lenge og jeg har egentlig alltid tenkt på det som en fjern drøm, helt til det kom opp i en samtale med pappa at han hadde synes det hadde vært utrolig spennende. Jeg hadde tidligere også snakket med en i familien som har vært i Italia og hun hadde hatt det utrolig bra. Jeg ble mer og mer gira ettersom vi pratet om det oftere og oftere, og en dag, da jeg var med en venninne, ringte telefonen. Det var nemlig EF som ringte og sa at de hadde plasser på skolen i Tarrytown! Det rare med det er at dagen før hadde jeg besøkt en venninne og hun fortalte at hun skulle dra akkurat dit neste høst og jeg ble så utrolig sjalu! Og da de ringte gikk jeg heeelt i 100, og ringte pappa og fortalte alt. Noen stressende dager senere var jeg på møte med Aurora Lange som jobber for EF, og så ble det noen flere møter, og så plutselig sitter jeg her med klare flybilletter og visum og forsikring og tripper på tærene etter å dra den 4. September!

Det var en utrolig stressende prosess, ettersom jeg var såpass sent ute med å søkte. Det var jo typ, to uker til fristen gikk ut. Men det var likevel ikke en beslutning som ble tatt på to sekunder, fordi jeg hadde tenkt på dette lenge, og jeg hadde hatt mange veeeeldig lange samtaler med mamma og pappa om det at jeg faktisk VILLE dra, og om dette var noe jeg var engasjert i. Det visste de jo egentlig at jeg var! Men det er en veldig stor beslutning og ta, og det koster veldig mye penger, så det var ikke bare å ‘hoppe i det’. For det hadde jo ikke vært veldig gøy, om etter en uke der nede, at jeg hadde ringt til mamma og sagt at jeg ville hjem igjen.

Men etter alt styret er jeg utrolig glad for at jeg drar nå, og selvom jeg VET at jeg kommer til å savne alle her hjemme helt HINSIDES mye, kommer jeg ikke til å angre 🙂 Det kommer til å bli en helt utrolig og unik opplevelse, som ikke alle er like heldige som meg får oppleve! Så jeg må vel si at jeg er utrolig takknemlig for at jeg får gjøre dette! 🙂

Legg igjen en kommentar

